Κυριακή 14 Ιουνίου 2009

ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ




Δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητοι αυτοί που ετοιμάζουν φιέστες για το ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ, ειδικά αυτοί που πολέμησαν την ανέγερσή του και δεν δίστασαν να προχωρήσουν και σε μηνύσεις προκειμένου να σταματήσουν το έργο, όπως η Ν.Δ. και ο Τατούλης. Ας τιμήσουμε την Μελίνα Μερκούρη και τον Ζυλ Ντασέν.

Δημοσίευση: 19-02-2009 18:01 από xydi

Μερικά ενδιαφέροντα σημεία ακόμα... Το Φλεβάρη του 2004,πριν τις εκλογές που βγηκε η ΝΔ, ο αντιεισαγγελεας του Αρείου Πάγου Αν. Καπόλας ζήτησε απο την εισαγγελία πρωτοδικών να ασκήσει δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για καταστροφή ιδιαίτερης μεγάλης αξίας αρχαιοτήτων στον αρχαιολογικό χώρο Μακρυγιάννη, διασπαθιση και κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και να διευρευνήσει το τρόπο ανάθεσης της μελέτης. Για τα στοιχεία που είχαν προκύψει είχαν καταθέσει 50+ μάρτυρες κατηγορίας, αρχαιολόγοι, αρχιτεκτονες, πολιτικοι μηχανικοι, δικηγοροι κλπ. Η δίωξη βασιστηκε σε μηνύσεις πολιτών και την μηνυτήρια αναφορά Τατούλη τη δικογραφία συγχώνευσε σε μια. Τα αδικήματα αυτεπαγγελτα... Μετά την αναθεση του ΥΠΠΟ στο Τατούλη, όταν κληθηκε μάρτυρας τα πήρε πίσω...αυτο δεν θα είχε καμια σημασία γιατί οι αλλοι 50 μαρτυρες προσήλθαν και δεν αλλαξαν τις καταθέσεις τους και με δεδομένο το αυτεπαγγελτο η υπόθεση θα έπρεπε να προχωρήσει...ο κ. Καπόλας καποια στιγμη συνταξιοδοτήθηκε. Στο αρχείο μπήκε και αυτή του η έρευνα και η άλλη για τη κατασκευή γκολφ και ξενοδοχειακών μονάδων της μόνης Τοπλού στη Κρήτη... Αλλο ενδιαφέρον σημειο είναι η ανάθεση της κατασκευής του "μουσειου" στο μειοδότη του διαγωνισμου ΑΛΤΕ..., Η ΑΛΤΕ όμως ήταν πτωχευμένη...ξεκίνησε το έργο, αλλα δεν μπορουσε να το συνεχίσει, όπως οριζει ο νόμος για να συνεχιζόταν το έργο θα έπρεπε να το αναλάβει ο δευτερος μειοδοτης που ηταν η εταιρία Εφιετζογλου, ετσι το δήμόσιο δεν θα επιβαρυνόταν με την αποπληρωμή των χρεων της ΑΛΤΕ, αντί αυτου το έργο ανέλαβε ετσιθελικα ο τριτος μειοδότης η ΑΚΤΩΡ και με καποιο περίεργο τροπο απαίτησε και πέτυχε να αποπληρωθουν τα χρεη της ΑΛΤΕ απο τοΥΠΠΟ...δηλαδη το δημόσιο πληρωσε και τη κατασκευή και τα χρέη της πτωχης εταιριας...παράτυπα και απο κονδυλια που προοριζοντα για αλλα έργα του ΥΠΠΟ...

1 σχόλιο:

oikologria είπε...

Το Νεο Μουσειο της Ακρόπολης εισάγει μια αντιληψη super market στην αντιμετώπιση της αρχαίας πολιτιστικής κληρονομιάς, μια αντιληψη που επιζητεί να παράγει και να πουλάει «πολιτιστικά προϊόντα» και όχι να δημιουργεί πολιτισμό . Αυτή η αντίληψη υπάρχει σήμερα σε πολλά μουσεία ανά τον κόσμο, που εκθέτουν συλλογές έργων τέχνης και αντικειμένων διαφόρων περιόδων και πολιτισμών όπως το Λούβρο και το Βρεταννικό μουσείο τα οποία ως εκτούτου αν και μαγαζιά -δεν έχουν καταντήσει ακόμα super market. Δεν είναι όμως άλλης ποιότητας και άλλου ήθους , ένα μουσείο, όπως θα έπρεπε να είναι το Μουσειο της Ακρόπολης, που δεν αποτελεί παρά το στεγασμένο και ιδιαίτερα φυλαγμένο τμήμα ενός μοναδικού ολοκληρωμένου αυθεντικού αρχαιολογικού χώρου, όπου απλά προστατεύονται τά ευαίσθητα μέλη ή τα κινητά αντικείμενα;
Δεν είναι πρόδηλη η ποιοτική,διαφορά του ενός είδους μουσείου από το άλλο;
Το κτίριο λοιπον του Νέου Μουσείου που συνθλίβει με τον όγκο του ένα αρχαιολογικό χώρο (αυτόν του Μακρυγιάννη) και ανταγωνίζεται ως όγκος , όχι μόνο τον Παρθενώνα αλλά ολόκληρο τον μοναδικό ιστορικό βράχο (με ειδικό νόμο του δόθηκε η δυνατότητα να ξεπεράσει το επιτρεπόμενο ύψος στη περιοχή ) και ξόδεύει σχεδόν τα 2/3 της έκτασης του σε «αλλότριες» χρήσεις όπως café, restaurant, πωλητήρια, συνεδριακούς χώρους, αφήνοντας το υπόλοιπο μίζερο 1/3 για την έκθεση των αρχαιοτήτων, δεν εισάγει αυτό το δηθεν νεωτερικό ανταγωνιστικό αλλα επι της ουσίας αγοραίο ήθος στους αρχαιολογικους χώρους της Ελλάδας;
Δεν αντανακλάται αυτό το αγοραίο ήθος στην αρχιτεκτονική του ( εσωτερική και εξωτερική ) στον αδιαφανή τρόπο παραγωγής και λειτουργίας του και τέλος στον πακτωλό χρημάτων που ξοδεύονται για τα glamorous εγκάινια τη ίδια ώρα που αρχαιολογικοι χώροι και τόποι μεγάλης σημασίας όπως τα 1000 μέτρα της αρχαίας Ιεράς οδού που όχι μόνο δεν αναδεικνύονται αλλα δεν τυχαίνουν ούτε καν στοιχειώδους προστασίας και αυτή τη στιγμή καταστρέφονται σημαντικά της τμήματα από την επέλαση συγκοινωνιακών αξόνων στην περιοχή;