Δευτέρα 7 Ιουλίου 2008

ΟΙ ΑΛΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΛΙΑΠΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΞΙΩΝ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ


Ο κ. Μ. Λιάπης και ο κ. Θ. Λασκαρίδης συνδέονταν με προσωπική φιλία πολλών χρόνων. Το γεγονός πως ο ξάδερφος του Πρωθυπουργού ανέλαβε το υπουργείο Μεταφορών και ότι ο κ. Λασκαρίδης ήταν αντιπρόεδρος της Αegean ουδόλως διατάραξε τη προσωπική του θέση. Ελάχιστες ημέρες πριν από το ταξίδι αυτό και συγκεκριμένα στις 2 Ιουνίου 2005, το υπουργείο Μεταφορών είχε αναγνωρίσει με επίσημο έγγραφό του στην Κομισιόν, ότι οι Ολυμπιακές Αερογραμμές αποτελούσαν διάδοχο εταιρεία της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Αυτό ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με τον νόμο 3185/2003 που ανέφερε ρητά ότι οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ήταν μια καινούργια εταιρεία- ανεξάρτητη από την παλιά Ολυμπιακή Αεροπορία. Η κίνηση αυτή από πλευράς υπουργείου Μεταφορών είχε ως αποτέλεσμα να «φορτωθεί» έτσι η εταιρεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών τις παλαιότερες κρατικές ενισχύσεις της Ολυμπιακής, που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε χαρακτηρίσει παράνομες, συνδέοντας έτσι την τύχη της νέας Ολυμπιακής με την παλαιά εταιρεία. Στις 16 Ιουνίου 2005 όταν έγινε το ταξίδι στη Γερμανία, ο κ. Μιχάλης Λιάπης ήταν υπουργός Μεταφορών έχοντας υπό την εποπτεία του όλες τις ΔΕΚΟ (ΟΣΕ, συγκοινωνιακοί φορείς, ΟΤΕ, ΥΠΑ κ.ά.), στις οποίες βασική προμηθεύτρια επί χρόνια είναι και η Siemens. Έλεγχοι για τις ενισχύσεις. Επίσης, ο κ. Λιάπης ήταν ο πολιτικός προϊστάμενος της Ολυμπιακής που εκείνη την περίοδο βρισκόταν κατηγορούμενη στην Κομισιόν και ελεγχόμενη για παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Η καταγγελία κατά της Ολυμπιακής τότε, είχε προέλθει από την ανταγωνίστριά της Αegean Αirlines, δηλαδή την εταιρεία συμφερόντων του κ. Αθ. Λασκαρίδη, που συμμετείχε στο ίδιο ταξίδι! Υπενθυμίζεται, ότι είχε προηγηθεί εκδήλωση ενδιαφέροντος της Αegean για την Ολυμπιακή Αεροπορία. Όμως, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ναυάγησε εν μέσω επικρίσεων για το γεγονός ότι η Αegean, αφού έλαβε γνώση όλων των οικονομικών-εμπορικών στοιχείων της Ο.Α, ως υποψήφια επενδύτρια, στη συνέχεια χρησιμοποίησε τα στοιχεία αυτά για τις καταγγελίες της στην Κομισιόν. Η απόφαση του Μπαρό. Έτσι, τον Σεπτέμβριο του 2005 με εισήγηση του κοινοτικού επιτρόπου Ζακ Μπαρό, ακολούθησε η απόφαση της Κομισιόν και η επίσημη απαίτησή της να επιστρέψει η Ολυμπιακή - από τα άδεια ταμεία της- στο ελληνικό Δημόσιο περίπου 500 εκατ. ευρώ, ποσό που η Ε.Ε. θεωρούσε «παράνομες κρατικές ενισχύσεις». Με την απόφαση αυτή αρκετοί ανέμεναν ότι θα ερχόταν το τέλος της Ολυμπιακής, κάτι που και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είχε προαναγγείλει επισήμως από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Τελικά, η Ο.Α. κρατήθηκε στη ζωή μέσω των διαιτησιών που της επιδικάστηκαν το 2007 για οφειλές του Δημοσίου προς την εταιρεία, συνολικού ύψους περίπου 800 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: