Τρίτη, 27 Ιουλίου 2010
Το ΠΑΣΟΚ της εποχής που διεκδικούσε τη διεύρυνση της συμμετοχής των πολιτών, αλλά και της αυτοδιαχείρισης και του δημοκρατικού προγραμματισμού...
Από το "epirusgate"
Ιδεολογικές μεταμορφώσεις του ΠΑΣΟΚ
Του Νίκου Κοτζιά
Η Αθήνα της άμεσης δημοκρατίας είναι κατά πολλούς το πρότυπο με το οποίο οφείλει να αναμετράται κάθε σύγχρονο πολιτικό σύστημα. Στηρίχθηκε κριτικά από το Θέατρο της Τραγωδίας και πολεμήθηκε από τους πολιτικούς φιλοσόφους της εποχής, όπως τον Σωκράτη. Η αθηναϊκή δημοκρατία μας έχει κληρονομήσει ως κύριο πλούτο την αντίληψη της αυτοθέσμισης. Ότι οι θεσμοί είναι έργο των πολιτών και όχι των Θεών ή κάποιων διαμεσολαβητών στο όνομα των θεών. Αυτή η παραδοχή συνεπάγεται, ότι οι άνθρωποι δικαιούνται και είναι ικανοί να αλλάζουν τους θεσμούς, αρκεί να διασφαλίζεται η όσο το δυνατό μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών στην διαχείριση των υποθέσεων του δημόσιου χώρου (Πόλις και νεότερου Κράτους). Θα μπορούσε κανείς να αξιολογήσει ότι το ΠΑΣΟΚ της εποχής που διεκδικούσε τη διεύρυνση της συμμετοχής των πολιτών, αλλά και της αυτοδιαχείρισης και του δημοκρατικού προγραμματισμού, έκφραζε σε ένα βαθμό «την Αθηναϊκή Λογική». Όχι τόσο από τη σκοπιά της άμεσης δημοκρατίας, όσο από τη σκοπιά της όσο το δυνατό ισχυρότερης...
Διαβάστε περισσότερα »
Το ΠΑΣΟΚ της εποχής που διεκδικούσε τη διεύρυνση της συμμετοχής των πολιτών, αλλά και της αυτοδιαχείρισης και του δημοκρατικού προγραμματισμού...
Από το "epirusgate"
Ιδεολογικές μεταμορφώσεις του ΠΑΣΟΚ
Του Νίκου Κοτζιά
Η Αθήνα της άμεσης δημοκρατίας είναι κατά πολλούς το πρότυπο με το οποίο οφείλει να αναμετράται κάθε σύγχρονο πολιτικό σύστημα. Στηρίχθηκε κριτικά από το Θέατρο της Τραγωδίας και πολεμήθηκε από τους πολιτικούς φιλοσόφους της εποχής, όπως τον Σωκράτη. Η αθηναϊκή δημοκρατία μας έχει κληρονομήσει ως κύριο πλούτο την αντίληψη της αυτοθέσμισης. Ότι οι θεσμοί είναι έργο των πολιτών και όχι των Θεών ή κάποιων διαμεσολαβητών στο όνομα των θεών. Αυτή η παραδοχή συνεπάγεται, ότι οι άνθρωποι δικαιούνται και είναι ικανοί να αλλάζουν τους θεσμούς, αρκεί να διασφαλίζεται η όσο το δυνατό μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών στην διαχείριση των υποθέσεων του δημόσιου χώρου (Πόλις και νεότερου Κράτους). Θα μπορούσε κανείς να αξιολογήσει ότι το ΠΑΣΟΚ της εποχής που διεκδικούσε τη διεύρυνση της συμμετοχής των πολιτών, αλλά και της αυτοδιαχείρισης και του δημοκρατικού προγραμματισμού, έκφραζε σε ένα βαθμό «την Αθηναϊκή Λογική». Όχι τόσο από τη σκοπιά της άμεσης δημοκρατίας, όσο από τη σκοπιά της όσο το δυνατό ισχυρότερης...
Διαβάστε περισσότερα »
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου